HTML

Az élet kövei

Friss topikok

  • Szakál Hugó Róbert: Ez FOS. (2019.12.20. 01:11) Eltelt egy újabb nap megint...
  • Szakál Hugó Róbert: Mmmmmmmi ez a szar??? (2019.12.20. 01:08) Boldog névnap ez a mai is...
  • Banya: Édes drága kisszivem. Az a személyes kapcsolatokat kialakítani képtelen festő már 9 éve elég ... (2009.11.06. 15:10)
  • : elromlott a búgócsigám. :((( (brühhühü) (2009.11.06. 13:41) gondola...
  • Zefir: Kedves névtelennakivagyzörgőzacsilaszika, megbocsájts, de az blogom bal hasábján megjelen!... (2009.11.06. 08:47) Műhelymunka

Címkék

29=30 (1) 5let (1) akikerestalál (1) álhír (2) álomház (1) álommunkák (1) álomrejtekén (1) arc (1) barát (2) barátság (1) bérletár (1) beszélgetés (1) bizniszbáj (2) biztonságiöv... (1) bkv (1) bocsánat (1) combino (1) családi-emlékezet (1) csontoskaraj (1) csontraégve (1) dézsakád (1) didaktika (1) dokumentumfilm (1) ebéd (1) egyholdaspagony (1) életfonal (1) élmény (1) eltávolodás (1) emberbaktérium (1) emlék (1) emlékek (1) érdekes (1) ezekvagyunk (1) ez véletlenül igaz (1) fehércsuha (1) fény (1) festett-kavics (1) festmény (1) fikció (1) földanya (1) fotel (1) függöny (1) fürdőszoba (1) gochat (1) gondolkodnikell (1) gyümölcsök (1) háború (1) haiku (1) hajnalivarázs (1) hajráüvegzseb (1) hangszerek (1) harc (1) hit (1) hoax (2) húha (1) hurka (1) hurráelmaradazel! (1) húsvétitél (1) időkapszula (1) ígykészült (1) jajjmijönmég (1) járványok (1) jogsi (2) Jujj (3) Jus (1) kacagás (1) kapolcs (1) kedvenceinknévnaptár (1) kémműhold (1) kép (2) készátverés (1) közösségioldalak (1) krumpli (1) kultúrgyökér (1) lábnyom (1) lánclevél (2) legújabb (1) levélke (1) levélszemét (2) Lipidambulancia (1) lopott írás (1) lovasnemzet (1) lubickolás (1) magyarmódi (1) mammonisten (1) managemant (1) management (1) meló (1) mérföldkő (1) mivanitt? (1) mix (1) mtv (1) múlóidő (1) Murmurandi (1) nagymeleg (1) nagyvilág (1) napsütés (1) nenézzfilmet (1) népszavazás... (1) nocomment (1) nocsak (1) nyárigyakorlat (1) okmányiroda (1) párna (1) pénzisten (1) pestimatek (1) piac (1) Pilinszky (1) pps (1) ppt (1) reklám (2) repülőtyúk (1) Rizs (1) song (1) sörkvíz (1) sóska (1) spam (2) spenót (1) spot (1) sulibuli (1) sültkolbász (1) szállniaszélben (1) szárazfőzelék (1) Szárazság (1) szárazvirág (1) szél (1) térkép (1) természet (1) terrorveszély (1) tesséksegíteni (1) tibet (1) tudományosanalízis (1) tulipán (1) tyűdeizgi (1) újrecept (1) ünnep (1) urigeller (1) vacsorarendelés (1) vágy (1) vajonholkészültakép (1) valentin (1) vásárfia (1) vasárnap (1) vásárolás (1) véresjátékok (1) videó (1) viharostavasz (1) völgyfesztivál (1) Címkefelhő

néha ideje megváltoztatni a dolgokat

2008.06.16. 16:07 ZefirAbdElNour

Kezembe került egy cikk, a biodízel magyarországi helyzetéről. Nyugateurópában évtizedek óta ismert lehetőség, ma már gyakran használt is, hogy a dízel üzemű gépjárműveket nem a benzinkútnál tankolja az üzemeltető, hanem a saját maga előállított házi olajjal. Használt sütőolajból bio dízel.

Valami számomra érthetetlen oknál fogva, aki ma nálunk saját maga állít elő üzemanyagot, megjegyzem, ezzel a környezeti szennyezést is csökkentve, az jövedéki bűncselekményt követ el. Az is érdekes helyzet, hogy a szegény németek és osztrákok sokkal kevesebb jövedéki adóval sújtják az üzemanyagot, mint mi, gazdag magyarok, de azt is jó tudni, hogy sem a szomszédos Ausztriában, sem Németországban nincs jövedéki teher a saját készítésű üzemanyagokon. Az Egyesült Királyságban is vígan pöföghet a környezettudatos zöld lelkű, és a „spúr” skót is, hal vagy sült krumpli szagot árasztó járművel. Nálunk meg vadásznak a fináncok a kifőzde szagú autókra. Ugyan a Biofilter Zrt gyűjti az ipari fáradt olajat éttermekből, innen-onnan, de a háztartások nagy részében az egyetlen kézenfekvő megoldás a csatorna. Nem árt, ha eszünkbe jut amikor kiöntjük az olajat a csapba, hogy egy csepp olaj, egy köbméter vizet képes megmérgezni. A víz olajtalanítása pedig igen bonyolult és költséges dolog. Szóval itt a probléma másik oldala. Nem csak spórolunk, de környezetet is védünk, ha összegyűjtjük, és amúgy igen kis költséggel és egyszerűen átalakítjuk hajtóanyaggá azt, ami amúgy komoly gondokat okoz. Azt se feledjük el, hogy a begyűjtött mennyiség nagyobbik része külföldre kerül, ahol lehet belőle üzemanyagot csinálni! Bio dízel üzemek a szomszédos országokban: Ausztria, Csehország és Szlovákia területén találhatók. A Biofiltr Zrt oldaláról: a szeparálási, ülepítési, dekantálási eljárás után a sütőolajat a felhasználási terület szerint tartályparkunkban elhelyezzük, A hazai begyűjtésből származó használt étolaj és zsiradék elsősorban a csévharaszti telephelyen kerül feldolgozásra A termékek felhasználási területe elsősorban a biodízel iparág, kisebb mértékben az aszfaltgyártás, gipszgyártás, asztalos üzemek, stb.

Ezzel a módszerrel, ha csak azt vesszük alapul, hogy a McDonaldsból (2004-ben) 600 tonna fáradt olaj gyűlik össze, az egyéb éttermekből meg mégtöbb, ehhez hozzáadjuk a háztartási mennyiséget, komoly fejfájást okozhatunk az olajlobbinak.. Ők persze érthetően nem rajonganak az ötletért, hogy monopolhelyzetben lévő terméküket mégis csak lehet helyettesíteni. Nekik ugye az az érdekük, hogy az egyre drágább olajukat vegyék a népek. Mekiék ausztriában csinálnak belőle biodízelt, ott azzal járnak a kamionjaik. Az is hozátartozik az igazsághoz, hogy ezt a saját oldalukon olvastam, ráadásul a cikk 2004 év végén, vagy 2005 elején került fel, ha jól számolok, akkor három és fél éves, hát avétos, de ez állt rendelkezésemre.

Egyébként meg azt mondom, hogy ha az EU felénk eső részén el lehetett érni azt, hogy a „háztartási dízel olaj előállítás” ne legyen jövedéki bűncselekmény, akkor azt nálunk is el lehet. Vagy ebben is másodrendű polgárai vagyunk az Uniónak? Aztán az is érdekes dolog, hogy én, ha lenne autóm, használnám e a normál kőolaj származékokat, vagy mániákusan a másodnyersanyagok felhasználásával készült tisztított konyhai maradékkal járnék. Azt kell mondjam, nem elsősorban a környezettudatosság okán, inkább a spórolás miatt, de én egyetlen fillér jövedéki adó kiesést sem okoznék, mert nem venném meg a hagyományost, ha ez is rendelkezésre áll. Amúgy is csak öreg autóra futná, amit az ember nem félt annyira, megjegyzem úgy hallottam, nem is árt nekik olyan nagyon. Ma egy liter büfészagú folyadék 130-138 Ft, ellenben a 325 Ft-os dízellel. Egy átalakítás pedig úgy 300 000 Ft. Ez az összeg tehát mai áron 1600 liter után jön vissza, azaz nagyjából 20 000 Km városban. Ha jól számolok, de ez amúgy nem erősségem… Persze, ha magam állítom elő, akkor meg még hamarabb!

Tessék krumpliszagot, kifőzde illatot, sülthal aromát eregetni minden járműből a nehézfémek helyett, és változtassuk meg a jövedéki rendet is mellékesen, mert ez így elég érthetetlen számomra! 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-sx7.blog.hu/api/trackback/id/tr816440287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kislatol 2008.06.16. 16:40:27

Ohhh, érdekes...merugye az a fránya píz...

Zefir 2008.06.16. 16:41:40

persze ez nem csak pénz kérdéseű ez környezetvédelem is ez praktikusság is ez tilos is

Shagam 2008.06.17. 09:01:56

Pár év allat eljutotunk odaáig hogy vannak szelektív hulladékgyűjtő kukák a városban.Igaz nem sok és speciel a legközelebbiről amit tudok az a Blahán van a lakástól 3 megállóra villamosal odaáig meg nem igen menne el az ember csak azért hogy kidobja a szemetett . De nem is ez a lényeg remélhetőleg egyszer majd elöbb utóbb eljutunk oda is ha másért nem hát azért mert ráleszünk kényszerítve.Sajna amíg nem látnak benne a fejesek pénzt ez nem nagyon hiszem hogy változna,ha meg meglátják ezt is elcseszik .Egyébként azért érdekes dolog ez a bioüzemanyag vannak emberkék (akik szakértőnek mondják magukat spec dögöljek meg ha így hívom őket) szóval akik amellett vannak hogy a bioüzemanyag pár év allatt kikészíti a motort és ugye egy olyan motor ami bioüzemanyaggal megy elég drága ,viszont én speciel láttam már nem tudom melyik ismeretterjesztő csatornán hogy a pali minden átalakítás nélkül is baromi messze eljutott de télleg elég messze habár a pontos értéket nem tudom régi tipusú autóval ment de arra emlékszem hogy kiakadtam mikor megmutatta meddig jutott .Az is igaz hogy már nem tudom minek vagy kinek kéne hinni a témában talán a saját szemünknek na de erre ki áldozna fel akkár még egy régi de még működő autót ?Hírtelen ezek jutottak eszembe nem néztem pontosan utána ezért nem tudom a részleteket például az autó motorral kapcsolatban úgyhogy ezek emlékekből mentek :) ennyi :))

Alfa-Romeo 2008.06.17. 11:44:15

Sültkrumpliolajjal hajtott Alfa Romeot hajtott kedves szerelőm, aki a régi alfámat pátyolgatta. Ültem a gépében, ami akkor a 4. évét töltötte bioüzemanyag diétán. Az a gép úgy ment, hogy az ülés szerves részévé váltam mikor megmutatta mire képes a lángososbódé 0-180-ig sprintben. Csak annyit mondott hogy a mcdonaldsolajat mielött a gépébe öntené, átpumpálja egy többrétegű szűrőn, ami elöbb a krumplidarabákat, azután a koromdarabkákat távolítja szűri ki. négy egyre kisebb áteresztésű réteg és egy pumpa. lényegében enniyből ált a barkácsolt üzemanyag előkészítő üzem. Szerinte tisztább naftát csinál ő mint amit a kútnál lehet kapni... Nemsokára diesel gépem lesz, tippeljétek meg meddig fogok benzinkúton tankolni... Legrosszabb esetben csíkos pizsamában nézem a tv-t, miközben fűtenek rám, melegételt kapok stb...

Zefir 2008.06.17. 12:10:31

osztrákijában szerzel róla számlát, ha egyenesen nem megy, megy máshogy, ez nem felbújtás, ez egyzserű gondolatmenet...

Tia 2008.06.17. 12:28:45

Tudid Zefir az a gond, hogy most kezdenek rájönni, hogy az autózás szinte mindegy hogy milyen üzemanyaggal megy, mindenképpen károsítja a környzetet vagy az emberekt. Az olaj és olaj származékok hatásait ismerjük, na de a gond ott van a biodieselel hogy a farmerek elkezdik a földeken az olaj elöállításához szü´kséges gabonát termelni /répce stb../és így az étkezésre alkalmas gabonából egyre kevesebb lesz, ennek a hatását már most is lehet érezni az állandóan emelkedö élelmiszer árakban. Szóval vagy lesz "ótó" és éhen döglünk, vagy lesz mit enni, de "megsütjük" a földet....

Zefir 2008.06.17. 12:43:11

ha már a sütésnél vagyunk, hadd mondjam még egyszer, nem hiszem, hogy jó megoldás lenne a mindenféle más gabonák helyett repcét termeszteni, ahogy mondod, így gerjesztünk élelmiszer válságot, viszont nem győzöm hangsúlyozni, hogy a sütőolajok visszaforgatása enyhíteni tudja a kérdést. persze hozzátartozik ehhez az is, hogy az olajlobbikat kellene kicsit megkurtítani, mivel az ő befolyásuk nyomán sokszor tere sincs 1: az üzemanyag takarékos megoldásoknak 2: az alternatív lehetőségeknek. egyszer csak rá fogunk jönni, hogy az a fajta kizsákmányoló életmód, amit folytatunk, és normálisnak tartunk, valójában egyenes út a saját pusztulásunk felé...

Alfa-Romeo 2008.06.18. 08:58:38

A helyzet az hogy az autó mindenképpen káros. Amúgy akkor is szennyez ha csak áll a garázsban. Vegyük számításba a legyártásánál keletkező anyagokat. Amikor motort és karosszéria elemeit öntik, rengeteg mérgező gáz szabadul fel. A festék gyártásnál, és az autóra felkerülésnél is vannak melléktermékek, nem beszélve a gumi legyártásáról, illetve a használat utáni elhelyezésének kérdéséről. Ezt a felsorolást egy teljes könyvet meg tudna tölteni... Én úgyvélem a természet ugyan kényes egyensúly, de van némi tűréshatára, tisztulása, illetve a tisztulásához hozzá tudunk járulni (pl szennyvíztisztó üzemek stb...). Így kialakítva egy olyan rést aminek keretei között fenntartható módon tudunk, szinte kényelmvesztés nélkül, eszközöket fenntartani... Jólvan, ez csak álom, de annak szép nem ? Szép álom volt az is hogy a földből jön a fény... Azóta ezt a hidrotermikus energiának hívják, amit ördögi masina elektromos árammá, a másik ördögi masina pedig fényes izzássá alakít, és a melléktermék neve: Gőz....
süti beállítások módosítása