Új, magyar hibrid hajtású autóval borzolták kedélyünket a Közlekedési Múzeumban.
Bemutatkozott az első magyar fejlesztésű hibridautó, amelynek elektromos motorjait a Nap, egy apró generátor és az utasok pedálozása látja el energiával. Jelenleg egy működő prototípus létezik, de a tervek szerint négy éven belül már kapható lesz a szériaváltozat is.
A magyar fejlesztésű hibrid elektromos motorjait nem csak a nap, de a sportos utasok és egy generátor látja el energiával. Az egyetlen működő prototípust négy éven belül a boltokban követik hasonmásai. A kiállított példányt csak csodálni lehetett, fogdosni, kipróbálni sajnos nem… Nekem elsőre az tűnik fel, hogy nem látom a fényszórókat, amik a prototípuson nyilván súlycsökkentés miatt nincsenek, de így közúti forgalomba nem állítható. Visszapillantó tükrök helyett kamera, ami megint csak kérdésessé teszi, hogy kap-e forgalmi engedélyt a jármű.
Az új megoldások mindenesetre igazán impozáns megjelenést kölcsönöznek. Futurisztikus küllemével engem meggyőzött. Belső terében láthatóan minden megoldást a használhatóság, kényelem de leginkább a súlycsökkentés törekvése irányított.
Az utasok a sofőr két oldalán foglalnak helyet, így a jármű mind az európai, mind az angol forgalmi viszonyok között különösebb átalakítás nélkül alkalmas a közlekedésre. Vagyis ha jobban belegondolok, inkább alkalmatlan mindkettőre. Magánvélemény, hogy a sávnak megfelelő oldalú kormányzás biztonságosabb. Éppen ezért kíváncsian várom, milyen változások történnek majd a szériagyártásban készült példányokon. Az ígéretek szerint a 140 Km/h végsebességű, 100 Km-en 1,5 -2 literes fogyasztású autó ára az alsó-közép kategóriás sávban lesz.