Ha már tegnap Tesco, akkor most egy másik ismert piaci szereplő. Érdekes reklám megy egy ideje a tévében. Lidl… Kerestem róla videót, de nem találtam, úgy egyszerűbb lenne. A szöveg nagyjából a következő a következő:
A Nők szépek, a Nők okosak, ugyanakkor határozottak. Ők törődnek velünk és gyermekeinkkel. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egyre több Nő választ minket. Lidl.
És hogy miért érdekes ez? Mert éppen a Lidl az az áruházlánc, ahol előfordult nemrég, hogy a nőket, méghozzá a menstruáló nőket különböztették meg, viselendő jellel.
A Lidl üzletlánc cseh és lengyel üzleteiben a női alkalmazottjait sárga fejpánt viselésére kötelezték menstruációs ciklusuk alatt. Erre azért volt szükség, hogy a munkavállalókkal állítólag kíméletlenül bánó német diszkontláncban a hölgyek olyankor a kijelölt időpontokon kívül is kimehessenek a mosdóba.
(Index.hu ; 2004. 12. 04., 11:38 Frissítve: 2004. december 5., vasárnap 10:23)
Persze nyilván már erre alig emlékszik bárki is, így most a tövignyalós reklámmal a maradék hegeket is fényesre lehet polírozni. Azért érdekes egy német találmány ez a jelrendszer. Karszalag a vezetőknek, felvarró a megkülönböztetetteknek, fejpánt a menstruálóknak. Kedves, szép, okos és törődő hölgyek, döntsenek. Aztán persze vitathatatlan, hogy olcsó és sok minden van, egy talán nem, magyar áru. Abból szinte semmi. Nem kellene végre egy olyan láncot létrehozni, aminek célja a magyar termék népszerűsítése, a magyar gazdának teret adni, hgy termékét ésszerű feltételek mellett eladhassa a magyar piacra? És mintha lett volna egy ilyen kezdeményezés, az Usztics féle bolthálózat. Meg kell mondjam ennél többet nem is tudok róla… talán Magor (mozgalom) volt a kezdeményezés neve?
De vissza a reklámra. nekem azért tűnik nagyon furcsának, mert a hátrányos megkülömböztetés botrány éppen csak elmúlt, és máris itt egy ugyanolyan élű dolog, amikor is a magyar lakosság felét, titeket, Önöket kedves hölgyeim nyilvánosan lehülyézték.