HTML

Az élet kövei

Friss topikok

  • Szakál Hugó Róbert: Ez FOS. (2019.12.20. 01:11) Eltelt egy újabb nap megint...
  • Szakál Hugó Róbert: Mmmmmmmi ez a szar??? (2019.12.20. 01:08) Boldog névnap ez a mai is...
  • Banya: Édes drága kisszivem. Az a személyes kapcsolatokat kialakítani képtelen festő már 9 éve elég ... (2009.11.06. 15:10)
  • : elromlott a búgócsigám. :((( (brühhühü) (2009.11.06. 13:41) gondola...
  • Zefir: Kedves névtelennakivagyzörgőzacsilaszika, megbocsájts, de az blogom bal hasábján megjelen!... (2009.11.06. 08:47) Műhelymunka

Címkék

29=30 (1) 5let (1) akikerestalál (1) álhír (2) álomház (1) álommunkák (1) álomrejtekén (1) arc (1) barát (2) barátság (1) bérletár (1) beszélgetés (1) bizniszbáj (2) biztonságiöv... (1) bkv (1) bocsánat (1) combino (1) családi-emlékezet (1) csontoskaraj (1) csontraégve (1) dézsakád (1) didaktika (1) dokumentumfilm (1) ebéd (1) egyholdaspagony (1) életfonal (1) élmény (1) eltávolodás (1) emberbaktérium (1) emlék (1) emlékek (1) érdekes (1) ezekvagyunk (1) ez véletlenül igaz (1) fehércsuha (1) fény (1) festett-kavics (1) festmény (1) fikció (1) földanya (1) fotel (1) függöny (1) fürdőszoba (1) gochat (1) gondolkodnikell (1) gyümölcsök (1) háború (1) haiku (1) hajnalivarázs (1) hajráüvegzseb (1) hangszerek (1) harc (1) hit (1) hoax (2) húha (1) hurka (1) hurráelmaradazel! (1) húsvétitél (1) időkapszula (1) ígykészült (1) jajjmijönmég (1) járványok (1) jogsi (2) Jujj (3) Jus (1) kacagás (1) kapolcs (1) kedvenceinknévnaptár (1) kémműhold (1) kép (2) készátverés (1) közösségioldalak (1) krumpli (1) kultúrgyökér (1) lábnyom (1) lánclevél (2) legújabb (1) levélke (1) levélszemét (2) Lipidambulancia (1) lopott írás (1) lovasnemzet (1) lubickolás (1) magyarmódi (1) mammonisten (1) managemant (1) management (1) meló (1) mérföldkő (1) mivanitt? (1) mix (1) mtv (1) múlóidő (1) Murmurandi (1) nagymeleg (1) nagyvilág (1) napsütés (1) nenézzfilmet (1) népszavazás... (1) nocomment (1) nocsak (1) nyárigyakorlat (1) okmányiroda (1) párna (1) pénzisten (1) pestimatek (1) piac (1) Pilinszky (1) pps (1) ppt (1) reklám (2) repülőtyúk (1) Rizs (1) song (1) sörkvíz (1) sóska (1) spam (2) spenót (1) spot (1) sulibuli (1) sültkolbász (1) szállniaszélben (1) szárazfőzelék (1) Szárazság (1) szárazvirág (1) szél (1) térkép (1) természet (1) terrorveszély (1) tesséksegíteni (1) tibet (1) tudományosanalízis (1) tulipán (1) tyűdeizgi (1) újrecept (1) ünnep (1) urigeller (1) vacsorarendelés (1) vágy (1) vajonholkészültakép (1) valentin (1) vásárfia (1) vasárnap (1) vásárolás (1) véresjátékok (1) videó (1) viharostavasz (1) völgyfesztivál (1) Címkefelhő

Csend a buszmagállóban

2008.04.07. 08:01 ZefirAbdElNour

Tegnap néztem a híradásokat, MÁV sztrájk, BKV sztrájk. A mávosok folytatják, a békávésok kezdik ma a sztrájkot. De hát mi is történik itt?

Vasutasaink a bértárgyalások mellett a MÁV CARGO eladásából minden MÁV START alkalmazottnak egyszeri, fejenkénti nettó 250 000 Ft kifizetését követelik. Én meg azt mondom, hogy mivel a MÁV CARGO eddig a nagy egész mávgroup része volt, azt pedig a köz pénzéből tartotta el az állam, kisebb részben mi utasok a jegyvásárlásainkkal, ezért én meg azt mondom, hogy minden Magyarországon tartózkodó adófizetőnek utalják át, a rá eső forint összeget. Aztán, ha ezt nem teszik meg, akkor sztrájkolni fogunk. Azt még nem tudom, mi lenne a sztrájk lényege, de hogy lesz, az biztos, az elégséges szolgáltatásról nem sikerült megegyezni, nem tudom kivel. Persze azt sem tudom, mi lenne az elégséges szolgáltatás.

Aztán itten van a budapesti tömegközlekedés, csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Ezek meg a járatritkítások és telephely eladások ellen tiltakoznak. Mindezzel együtt, itt a legutóbbi alig egy évet dolgozó Antal Attila vállalati fővezír, aki negyvennyolc milliót nem szégyell felvenni végkielégítés címén, emellé még tizenkettőt prémium gyanánt. Na most kérdem én, mire fel ezeket? Erre válaszként a fővárosi közgyűlés gazdasági főmuftija csak azt mondja, hogy ez egyrészt nem is olyan sok, mivel az illető úr topmenedzser, és nekik ez nem sok, másrészt pedig szerény is a nevezett, mert nem kér laptopot, autót, holott ez szokás. Amúgy azt is tudomásul kell vennünk, hogy ilyen kvalitású emberek ennyibe kerülnek a versenyszférában is. Már csak azt nem értem, hogy mi itt a kvalitás, amikor ezalatt az idő alatt nem történt más, mint járatritkítás, jegyáremelés. Egyszerűen nem látom azokat a hihetetlen teljesítéseket, amiket egy ilyen kvalitású elme hozott létre. Ja igen, arról ne feledkezzünk el, hogy közben a hiány egyre nőt. Tehát marad a kérdés, mire fel érdemel ennyit egy éves kudarc után a leköszönő „topmanager” Úr?

Amíg Ő, a sikerein örömködve dörzsölgeti tenyerét, addig én, az utas, csak azt látom, hogy egyre koszosabbak a járművek, egyre veszélyesebb állapotban kerülnek forgalomba. Nekem senki ne akarja megmagyarázni, hogy a járműpark kifogástalan állapotban van, amikor azt látom, hogy az ablakokat elválasztó oszlopok, mondjuk a nyolcas buszon alul felül el vannak törve, az ablaktáblákat csak a szentlélek tartja a helyén, az első nagyobb bukkanónál vagy jobb esetben kiesik az útra, vagy rosszabb esetben be, az utasokra. Nem tudom, hogy mire lenne elég ez a hatvanmilliós lelépőpénz, de néhány járművet fel lehetne belőle újítani. Aztán még egy gondolat. Nevezetesen a versenyszféra. Azt se akarja nekem senki beadni, hogy ilyen katasztrofális helyzetben lévő cég élén, ezzel a teljesítménnyel a versenyszférában ekkora végkielégítést kapna bárki is, mert körbenevetgélem. Arról nem is beszélve, hogy miből számolják ki azt a prémiumot, amit kap még mellé? Mert ha máshol a nyereségből osztanak vissza, amolyan hangulatjavító intézkedésképpen, azt értem, de ebben az esetben legfeljebb arról lehetne szó, hogy a hiány egy részét vele fizettetnék meg, már ha logikusan gondolok bele.

Nagyjából olyan ez, mintha a kismama bemenne a szülészetre. Ott hentes módjára kinyitják, gyereket kivágják belőle, anyuka majdnem belehal, az újszülött meg nem csak majdnem, hanem teljesen, közben a műszerek egy része is tönkremegy, mert mondjuk nagy igyekezetükben könyökükkel fellökik, elborul, eltörik. És ezek után, a szülész nőgyógyász orvos prémiumot kap, pusztán azért, mert ott volt. Szerintem a világon még egy olyan ország nincs, ahol ezt meg lehetne tenni.

Most kedves mindnyájunk, kezdjünk el azon gondolkozni, hogy ezt vajon miért is lehet megtenni itt, a mi kis szép hazánkban?

7 komment

Címkék: ezekvagyunk

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-sx7.blog.hu/api/trackback/id/tr586440525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alma 2008.04.07. 08:17:30

én már nem is akarok ezen gondolkozni... egész egyszerűen GÁZ ami itt van. ezért megyek el, de tudom, hogy ez a lehetőség nincs mindenkinek a lába előtt. nem tudnék egy érzést kiemelni azok közül, amik bennem vannak a Magyarországi helyzettel kapcsolatban, mint fő meghatározót. van sok. túl sok.

Zefir 2008.04.07. 08:20:13

ezek az érzések már csak ilyenek. egyik kedvenc filmemben van a következő párbeszéd: - Kíván valamit mondani? - Hogyne, kívánnék én magának nagyon sok mindent mondani... én is kívánnék itt sokaknak szépeket...

pfer na miért ülök itthon? 2008.04.07. 09:06:16

Tudok egy jó példát a topmanageri fizetésre, (persze ilyen biztosan sok van, de íme itt egy): Mielőtt a Kaiser láncot a Spar megvette volna… szóval jóval előtte, amikor még a német Tengelman csoport tulajdonába került, akkor ennek a Kaisernak nem állt jól a szénája… Fogadtak is rögtön egy tip-top managert! Utólag elmondható, hogy a veszteségből nyereséget csinált, sőt, több évvel ezek után már érdemes volt eladni is, szintén haszonnal! Ez a kis pimasz menedzser pedig nem átallott 1 Dollárt felvenni éves fizetésként! Ezt a szemtelenséget! A szerződést így megírni előre… nahát! Azt sajnos nem tudom, hogy utólag kapott- e valamit a megtermelt haszonért… De hát ilyenek ezek a top (rongyos)-szerződések… A másik pedig a sztrájkunk… abszolút támogatom! Például tiltakozom az ellen, hogy a mai napi (félnapi) bérletem árát visszakapjam. Annyira rá vannak szorulva, hogy szégyenleném visszakérni. Sőt adok egy tanácsot szintén ingyen! Meg kell szabadulni a veszteséget termelő tényezőktől! / a vezírtől már sikerült :) /

Zefir 2008.04.07. 10:37:18

tip-top-rongyos élet...

Tia 2008.04.07. 17:33:15

Alapvetöen nem tartom igazságosnak, amit a sztrájkról írsz... A sztrájkkal meg az a baj, hogy a mávnál ugyan sztrájkolnak, de nem a sín mellett negyven fokba havi 60ezerért csákányoló munkás fizetése fog emelkedni, akit kizsákmányolnak.... A top menedzseri állásról meg annyit, hogy nygati országokba, van hogy havi 1millió eurót is megkeresnek!!!Igaz hogy átveszik a döglödö céget és van mondjuk 2-2,5évük arra hogy felfuttassák, ha sikerül akkor is mennek tovább más cégekhez, ha nem akkor is megkapják a havi sok nullás lóvét...ez van!

Zefir 2008.04.07. 17:45:15

Tia, azt elfelejtetted elmondani, hogy mit is nem tartasz igazságosnak. Amúgy nem hiszem, hogy a havi sok nullás fizetés mellett célprémiumot is kapnak, illetve következő zsíros állást, ha egy olyan kuplerájt hagynak maguk mögött a top managerek, amilyet itt a BKV-nál már a sokadik vezérigazgató. Én nem akarlak téged meggyőzni semmiről, de azt látom ami itt megy, és nem tartom normálisnak. Ami a mávot illeti, azokat a szerelvényeket tekintik újnak minálunk, amiket nálatok, Ausztriában leselejteztek. Én nem a sztrájk ellen vagyok, csak azt a kérdést tettem fel, hogy túl a sok okozott kellemetlenségen én, mint utas, mit fogok ebből a sztrájkból profitálni? Mert sajnos erről szól a sztrájk, és a szolidaritás a sztrájkolókkal.

pfer 2008.04.08. 21:00:08

Nakéremszépen… A BeKaVaRt sztrájkolóknak pedig természetesen igazuk van, de nem a vezetői fizetésekről van szó, hanem arról, hogy pl. ma már egy buszsofőr alap 120e Ft.-os fizetése nem nagy motiváció, pláne a felelősség mellet, sőt a műszakbeosztásuk is igen „rugalmas” (az EU szabályokat is betartva: 6 óra vezetés, 4 óra pihenő, 6h vezetés, 12h ágyban töltött pihenő, 6h vezetés, 4h pihi, 4 h éjszakai, 2h pihi, 4h megint…) a tömegközlekedés nem profitorientált ágazat, hanem alapszolgáltatás, közszolgáltatás.... ! „érted fiacskám ? víz, villany, szemét, (BKV): alapszolgáltatás. A papa meg minden este egy kocsmában zenél. Ráadásul minden este cigerettafüstben… Játszd újra Tutti 6:3” A tö+közlekedés a legtöbb fejlődő országban veszteséges üzemeltetésű vállalatokat jelent. Nem azon kell gondolkodni, hogy 1 m˛-en 9 utas helyett hogyan fér el 12 fő, babakocsival, kerekesszékkel, bőrönddel, szánkóval, 1200 alkalmazott elküldésével, és járatritkítással, hanem arra kell törekedni, hogy a felszíni közlekedés miként legyen összhangban a kötöttpályás közlekedéssel, az elővárosi közlekedéssel, és a p+r parkolók megközelíthetőségével ! Egy ilyen feladat megoldására nem egy hip top manager kell, hanem közmegegyezés a tulajdonosok: az Állam és a Fővárosi Önkormányzat között. Sajnos már a legújabb metró építésével is minima 32 évet késtünk, mivel erre a vonalra már 1976-ban voltak tervek, tehát emberi számítás szerint a mostani likvid gondok feloldására is legalább ennyi idő kell, hasonló tempó mellett… a hív a vasút vár a máv sztrájkja annyiban más, hogy ott a munkavállalói egyetértés is 30%-ra korlátozódott. A v.d.sz.sz.-hez tartózó máv dolgozók 70% eleve nem támogatta, és amúgy a 7+10%-os fizetésemelésért szervezett korábbi sztrájkról már született egy elmarasztaló döntés, hiszen ebben már jóval korábban +egyezett a két fél… Nakéremszépen…
süti beállítások módosítása