Néhány héttel ezelőtt érdekes problémába ütköztem. Adott volt egy adattároló eszköz, ami tönkrement, és kiderült, hogy a magyarországon bevett mód szerint a garancia csak az eszközre vonatkozik, az adatokra nem.Ez az én túlfejlett igazságérzetemet nagyon piszkálta, ezért olyan lehetőséget kerestem, ahol hozzájuthatok az eéveszett adataimhoz. Felvettem a kapcsolatot a gyártó cég legközelebbi központjával, ami viszont elég messze van ahhoz, hogy hivatalból már ne beszéljenek magyarul.

Mentegy e-mail a webszájton keresztül, jött a válasz egy használhatatlan telefonszámmal. Laczkó barátom segítségével beszéltünk a londoniirodával, a holland irodával, majd jött a futár a csomagért, csomagkiment, jöttek rendre az értesítések, hogy épp mi történik, majd pár nap múlva a hír, hogy már fel is adták, a csomag útban van felém.
Két nap múlva, azaz a feladástól számítva egy hét sem telt el, és már kézhez is kaptam azt a bizonyos titokzatos csomagot. Gyorsan beszereltem a gép és nekiláttam felfedezni a régi új vincseszteremet. És igen, és hibátlanul működik, és minden adat hibátlanul megvan rajta és újra az én gépemben van. Eddig az örülős rész, ami után talán nem is illik arról beszélni, hogy vajon itthon miért az volt a természetes, hogy 1: hülyének néznek ha egy vadonat új eszköz tönkremegy és én reklamálok. 2: amikor azt mondom, hogy az eszközre vonatkozó garancia az eszköz egyetlen olyan tulajdonságára vonatkozik, ami miatt megvettem, ujfent hülyének néznek. 3: a garancia ezek szerint csak arra vonatkozik, hogy maga az eszköz működjön, ha nem teszi, kicserélik egy működőre. Ami persze nem mást jelent, mint adatvesztést, tehát kéárt, amire nem vonatkozik a garancia...
A gyártó meg mégis csak megjavította az eszközt, ami abból következtethető ki, hogy minden adat hiánytalanul rajta van és még működik is. Ha ezt én el tudom intézni saját magam, akkor el tudná intézni a forgalmazó is, aki persze nem szeret macerás ügyfelek bajaival foglalkozni, egyszerűbb azokat visszakézből lehülyézni. Ami azért érdekes,m mert így az összes többi ügyfélben is azt erősítik, hogy ilyen kérdésekben nem érdemes erőlködni. Tisztelettel jelentem, érdemes!
Viszont nem érdemes belenyugodni abba, ha lekezelnek, ha hülyének néznek és ha olyan megoldásokat kínálnak, ami csak a kínálónak jó, a károsultnek meg nem. Amikor egy józanul gondolkodó felnőtt ember igazságérzete csilingelni kezd, akkor valószínüleg van valódi megoldás is a problémára.